Pontus roma

Mal bulanındır

BELKIDE INSANLARIN ELINDE KALAN SON SEY UMUTLARIDI
Katılım
27 Nis 2018
Mesajlar
7,967
Tepkime puanı
9,648
Puanları
23
Konum
Yaşamın olduğu her yer
@ömer z ustam alttaki arsivi oku adi gecen mevkilerden birini gez arge gizlem yap bol resimli konusunu ac detayli bilge adres veriruz hemsinde haala ermeni yasantusi var ermenice konusulan nadir yerlerden orasi.
$$$$$$$$$$$
Hemşin kazası 9 ana bölgeden oluşmaktadır sırasıyla; (Cimil Hemşin: İkizdere deki dağlık Hemşin köyleri, (Senoz Hemşin: Bugünkü Çayeli ilçesinin dağlık kesimindeki Hemşin köyleridir, (Nahiye Hemşin: Bugünkü Hemşin ilçesinin tümünü kapsamaktadır.Osmanlı döneminde Büyük Hemşin kazasının merkezi olup. Bütün Hemşin coğrafyası buraya bağlıdır, (Büyükdere Hemşin:Bugünkü Çamlıhemşin İlçesi ile Zilkale arasındaki köyleri kapsar, (Yukarı Hemşin: Zilkale'den Kaçkar zirvelerine kadar olan köyleri kapsar, (Hala Hemşin: Çamlıhemşin ilçesinden başlayıp Kaçkar zirvelerine kadar ulaşan Haladeresi havzasını kapsar, (Abo Hemşin:Fındıklı ilçesindeki Çağlayan vadisi ile çevresindeki Hemşin köylerinden oluşur. (Hopa Hemşin: Hopa ve Borçka'yı birleştiren Cankurtaran bölgesi ile Kemalpaşa'daki Hemşin köylerinden oluşur. (Acara Hemşin: Bugün Gürcistan'da kalan 3 Hemşinli köyünden oluşur.Bu ana yörelerden başka Kaçkardağlarının güneyinde Çoruh bakarlarındaki Barhal (Altıparmak), Hevek (Yaylalar), Hoderçur (Sırakonaklar) Hemşin coğrafyasına dahildirler.[20]

Hemşin'de yaşayan Hristiyanlar, Müslümanlığı topluca kabul etmedikleri için buralara Müslüman Türkler getirilmiş ve Hristiyan Hemşinliler de; Araklı (Karadere Vadisi), Trabzon ve Çarşamba'ya göçmüşlerdir. Müslümanlığı seçen Hemşinliler ise köylerinde kalmış, Türklerle çeşitli biçimlerde akrabalıklar kurarak ana dillerini unutmuşlardır. Bölgede tamamen Türkçe hakim bir dil olmuştur." demektedir.[19] Konuya ilişkin bir başka kaynaktan aktaracağımız bilgilerde ise 1690-1700 bölgede yaşayan nüfusun zorla Müslümanlaştırıldığı iddia ediliyor. Bjişkyan'ın bir andaçından alıntılanan bilgide; "Karadere Ermenilerinin Sper'den Baberd'den ve özellikle Hamşen'den din değiştirmekten kurtulmak amacıyla 1690-1700'lü yıllarda göçtüklerini" ifade ettikten sonra devamla; "Hamşen ilinde kalan nüfusun tamamini tacikleştirdiler (İslamlaştırdılar).
 

pro

Member
Katılım
9 Ara 2019
Mesajlar
77
Tepkime puanı
47
Puanları
4
Başla bakalım usta biryerden.Arge çalışmalarınızdan görsel bekliyoruz.Takıldığın yerde yaz dozu arttırırım.İlk seans 2 mg.??





Άγιος Βασίλειος = Çağlayan

Άγουρσα =Bakımlı

Αγρίδ = Ağıllı

Αμπέλια = Esiroglu

Άνυφα = Akoluk

Αργαλή = Ugurlu

Αρμενού = Ergin

Αχάντια = Kavakli

Βάλαινα = Arikaya

Βάρα = Kizarlik

Βασίλτουμενα = Yesiltepe

Βασινόη = Yuzuncuyil

Γέμουρα = Yomra

Γενίκιοϊ = Yenikoy

Γερί = Yerlice

Γιαννακάντων = Gurgenagac

Γιαννάντων = Yazılıtaş

Δανίαχα και Ζέχνα = Çeşmeler

Διβρανός = Golcayir

Δίρχα ή Δούρχα = Yeşilbuk

Ζάβερα = Dikkaya

Ζακενή = Barışlı

Ζαμπούρ = Dolaylı

Ζανόη = Akmescit

Ζερφυρί = Zaferli

Ζέφανος = Bulak

Ζέχνα = Çeşmeler

Ζιλμερά = Subaşı

Θέρσα = Kiremitli

Καβάλα = Kavala

Καλανεμά = Sogutlu

Καλλιερά = Ciçeklidüz

Κανλικά = Beştaş

Καπίκιοϊ = Kapıköy

Καρλίκ = Akkaya

Κατρούλ = Ogulacak

Κατωχώρ’ = Çayırbağı

Κατωχώρ’ = Çaykara

Κιθάραινα = Bengisu

Κιρισχανά = Kireçhane

Κερασιά = Çilekli

Κιζερά = Bakırcılar

Κογκά = Alaçam

Κοιλάδ’ = İncesu

Κοκ = Armağan

Κομερά = Yalincak

Κορίανα = Acısu

Κοτύλια = Ormaniçi

Κουνάκα = Bagışlı

Κουσερά = Ormanüstü

Κουσπιδή = Kozandere

Κουστουλάντων = Simsirli

Κουταλά = Yemişli

Κούτουλα = Kirantas

Κουτρούλ = Oğulağaç

Κούχλα = Kasustu

Κρένασα = Anayurt

Λαραχανή = Akarsu

Λιβάδια = Çayırtar

Λιβερά = Yazlık

Μαγκουρά = Örnekalan

Μαντρανού = Alataş

Ματαρατσί = Mataracı

Μελιανάντων = Çıralı

Μεντί ή Μέντη = Kozluca

Μέξιλα = Catac

Μεσαρέα = Kutluğun

Μεσονάπαλα = Yokuştu

Μεσοχώρ’ = Konaklar & Çamkonak

Μισαηλάντων = Taşalan

Μόντα = Gündoğdu

Μουλάκα Άνω = Yaylabaşı

Μουλάκα Κάτω = Sindiran

Μούντα = Gözalan

Μουτζούρα = Doğanköy

Μποτονός = Bozdoğan

Όκ-σου = Gürbulak

Όλασα = Bahçekaya

Όχτσα = Durali

Πλάτανα = Akçaabat

Πολίτα = Çamoba

Πολίτα = Pazarcık

Ποντίλα = Güzelce

Ποπάρζα = Çamlıdüz

Σαμάρουξα Μεγάλη = Yeşilyurt

Σαμάρουξα Μικρή = İkisu

Σάνα Μεγάλη = Çınarlı

Σάνα Μικρή = Çukurköy

Σαχνόη = Köpruyanı

Σερασόρ = Yıldızlı

Σέσερα = Günay

Σκόπια = Ardıçlı Yayla

Σολδόη = Sevinç

Σοούκ-σου = Soğuksu

Σούγκα = Akyazı

Σουκουρού = Demirciler

Σπέλια = Ocaklı

Στάμαν = Başar

Τζανετί = Cevişli

Τιμάσια = Bostancı

Τιρζίκ = Aktoprak

Τσαγκαρή = Yeşilova

Τσαϊαρά = Akdamar

Τσιναλάντων = Cinali

Τσοσερά = Sayvan

Τσουκούρτσαϊρ = Çukurçayır

Τσουπανού = Kuşcu

Υψήλ = Ortaalan

Φαργανάντων = Güzelyayla

Φιζ = Demirci

Φισερά = Işıklar

Χαμουρί = Sukenarı

Χαρίκλεια = Meydankaya

Χατσάβερα = Yeşilyurt

Χάτσικα και Χάσκα = Düzköy

Χοζαρή = Hizarli

Χολομάνα = Beşirli

Χορτοκόπ’ = Ortaköy

Χορτοκόπ’ Άνω = Yukariköy

Χορτοκόπ’ Κάτω = Kozağaç

Χοτς = Konaklar

Χοσ-Μέσαλος = Çimenli

Χοσ-Παραυλάκ ή Παλαβράκ = Pelitli

Χαψίκιοϊ = Hamsikoy

Χουρδιμερά = Dogançay
ustam mrb kral veya krallar yolu nerden nereye bulabilirmiyiz bn kuşadasındayım burda bi yol var kralar yolu diyorlar doğrumudur acaba
 

tatar26

Süper Moderatör
Süper Moderatör
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
2,475
Tepkime puanı
788
Puanları
17
Yaş
42
güzel bilgilendirme teşekkürler.
 

ömer z

Member
Katılım
11 Mar 2020
Mesajlar
39
Tepkime puanı
42
Puanları
4
@ömer z ustam alttaki arsivi oku adi gecen mevkilerden birini gez arge gizlem yap bol resimli konusunu ac detayli bilge adres veriruz hemsinde haala ermeni yasantusi var ermenice konusulan nadir yerlerden orasi.
$$$$$$$$$$$
Hemşin kazası 9 ana bölgeden oluşmaktadır sırasıyla; (Cimil Hemşin: İkizdere deki dağlık Hemşin köyleri, (Senoz Hemşin: Bugünkü Çayeli ilçesinin dağlık kesimindeki Hemşin köyleridir, (Nahiye Hemşin: Bugünkü Hemşin ilçesinin tümünü kapsamaktadır.Osmanlı döneminde Büyük Hemşin kazasının merkezi olup. Bütün Hemşin coğrafyası buraya bağlıdır, (Büyükdere Hemşin:Bugünkü Çamlıhemşin İlçesi ile Zilkale arasındaki köyleri kapsar, (Yukarı Hemşin: Zilkale'den Kaçkar zirvelerine kadar olan köyleri kapsar, (Hala Hemşin: Çamlıhemşin ilçesinden başlayıp Kaçkar zirvelerine kadar ulaşan Haladeresi havzasını kapsar, (Abo Hemşin:Fındıklı ilçesindeki Çağlayan vadisi ile çevresindeki Hemşin köylerinden oluşur. (Hopa Hemşin: Hopa ve Borçka'yı birleştiren Cankurtaran bölgesi ile Kemalpaşa'daki Hemşin köylerinden oluşur. (Acara Hemşin: Bugün Gürcistan'da kalan 3 Hemşinli köyünden oluşur.Bu ana yörelerden başka Kaçkardağlarının güneyinde Çoruh bakarlarındaki Barhal (Altıparmak), Hevek (Yaylalar), Hoderçur (Sırakonaklar) Hemşin coğrafyasına dahildirler.[20]

Hemşin'de yaşayan Hristiyanlar, Müslümanlığı topluca kabul etmedikleri için buralara Müslüman Türkler getirilmiş ve Hristiyan Hemşinliler de; Araklı (Karadere Vadisi), Trabzon ve Çarşamba'ya göçmüşlerdir. Müslümanlığı seçen Hemşinliler ise köylerinde kalmış, Türklerle çeşitli biçimlerde akrabalıklar kurarak ana dillerini unutmuşlardır. Bölgede tamamen Türkçe hakim bir dil olmuştur." demektedir.[19] Konuya ilişkin bir başka kaynaktan aktaracağımız bilgilerde ise 1690-1700 bölgede yaşayan nüfusun zorla Müslümanlaştırıldığı iddia ediliyor. Bjişkyan'ın bir andaçından alıntılanan bilgide; "Karadere Ermenilerinin Sper'den Baberd'den ve özellikle Hamşen'den din değiştirmekten kurtulmak amacıyla 1690-1700'lü yıllarda göçtüklerini" ifade ettikten sonra devamla; "Hamşen ilinde kalan nüfusun tamamini tacikleştirdiler (İslamlaştırdılar).
Ben iç içeyim. Bukadar bilgiye sahip değilim. Kuru kuruya bir mecra değilmiş burası. birkez daha anladım. Bir yığın kitap okusan böyle özetleyemezsin. Teşekkürler kıymetli bilgiler için. Aklımda olan birkaç yer var. Cevabını bulabilmek için En yakın zamanda görsel çekimlere dönüş yapacağım.
 

Mal bulanındır

BELKIDE INSANLARIN ELINDE KALAN SON SEY UMUTLARIDI
Katılım
27 Nis 2018
Mesajlar
7,967
Tepkime puanı
9,648
Puanları
23
Konum
Yaşamın olduğu her yer
@Garanfil

Zıhar (Fevzi Çakmak) köyünden bahsedelim. Köyün kuruluş yeri vaktiyle İran Caddesi üzerinde bulunduğundan buradan gelip geçenlere hizmet vermek üzere zaviyeye bağlı aş evi han hamam da bulunmakta olduğunun ipuçları vakıf senedinde bulunmaktadır. Ancak maalesef o günlerden günümüze kalan en eski yapı kalıntısı 200 yıllık bir misafir kalıntısıdır. Zıhar’da halk arasında Zülfikâr Ağa Konağı olarak da bilinmektedir.Söz konusu yapıya ait kalıntılar. Görüldüğü gibi bina çatı altına alınmadığından toprak dolgulu tavanı çökmüştür. Hatta yapıya ait taşların sökülerek civardaki yapılarda kullanılmış olduğuna yönelik emareler de bulunmaktadır.Yine bu yapıya ait ocaklık kısmındaki işlemeli taşta tarih de hak edilmiştir(kazınmıştır). Tarih okunabildiği kadarıyla 1227 (1811)’dir.
20. yüzyılın başında yaşanan 1.Dünya savaşı yıllarında Mareşal Fevzi Çakmak’ın burada karargâh kurmuş olması nedeniyle köyün Zıhar olan adı, ona atfen Fevzi Çakmak olarak değiştirilmiştir. 1914-1917 yılları arasında Karabörk, Zun, Zıhar, Çakmanus ve Hacıhasan’ı da içine alan bölgelerde askeri tesisler kurularak buralarda asker konuşlanmıştı.
Şimdilerde Zıhar köyü 4 mahalleden oluşmaktadır. Bunlar; Köyün girişindeki Fatih Mahallesi (Gran Merek), Su içti (Kışla Mahallesi), Solaklı (Kara Mustafa) ve Tepe Mahalledir. Mezraları ise; Kalebaşı, Üst Mahalle (Ekşilli) ve Yeni Mahalledir. Köy yazın 250-300 haneye ulaşırken bu sayı kışın 50 haneye kadar düşmektedir. Muhtarı Osman Paça’dır.
Zıhar’ın ormanları: Tepeyurt, Kavaklıdüzü, Karaedük(Tepesidelik), Çıtaalan, Berdiya(dağ silsilesinin bir kısmı)’dır.
Kızılca ören mevkiinde 10-15 gün konaklanır düğünler yapılır ve 20 Haziran günü şenlik havasında yayla göçüne başlanılırdı. Yaylaya 400 öküz arabası katılırdı
ki her birine çift öküz koşulurdu. Yine çok sayıda büyük baş hayvan ile toplamı 5000’i bulan sürü de bu göçe iştirak ederdi.1930 yılında yapılmış bu okul kışla mahallesindedir ve okulun yerinde zamanında muhtemelen askeri kışlalar bulunmaktadır.Zıhar köyünde bulunan Seyyid Çağırgan Baba kabristanının haziresinde bulunan çok sayıda tarihi mezar üzerinde yazılı kitabe olmadığı için Giresun Valiliği’nin yayınları arasında bulunan ve Prof.Dr.Halil Çal ile Gazanfer İltar tarafından hazırlanmış olan “Giresun İli Osmanlı Mezar Taşları” isimli kitapta tercümeler arasında yer bulamamış sadece kitabın 14. Sayfasında resmi kullanılarak çerçeveli mezarlara örnek olarak gösterilmiştir. Ancak bu da mezar taşlarının Osmanlı öncesi döneme ait olduğunu göstermektedir. Yazı kullanılmamış, kıble tarafına ibrik ve leğen motifi, baş tarafına ise sütün tacı işlenmiştir.Ağacın altında Kurt Baba’nın mezarı olduğu rivayet edilmektedir.Bu mezarların ise Seyyid İsmail Hakkı Çağırgan Veli ile birlikte Türkistan’dan gelen Gulamlara (askerler) ait olduğu halk arasında anlatılmaktadır.
Zıhar köyünü özel kılan güzellikler arasında bu köy sınırları içinde Tepesidelik Obruğu ve yer altı mağaralarının olması ile Gölet Mesire Alanı’nın bulunmasıdır. Tepesidelik Obruğu içinde barındırdığı yer altı nehri ve göllerle meşhur bir yerdir.
 
Üst